torsdag den 22. august 2013

1200x summer edition # 3 mandag 19/8-13

Her gik man og troede, man havde nogenlunde styr på push ups og planke. Men man kan altid lære noget af Anna Bogdanova :-) F.eks. at man skal aktivere serratus musklen.

Foto lånt af: Wikipedia


Jeg synes, den er svær at få fat på og i stedet rammer jeg musklerne omkring nedre ribben og der ved armhulerne/brystmusklen. Som jeg plejer, når jeg laver push ups.

Det jeg skal øve mig i: Aktivere serratus musklen. Sænke området midt på ryggen lidt (min kropsbevisthed og jeg samarbejder ikke optimalt lige der) > Hæve hele ryggen. Skubbe gulvet væk-væk-væk.

Ved push ups fik man forskellige valgmuligheder. Man kunne starte på maven med knæene i gulvet. Uden at blive en hel slange, så kunne man forsøge at komme op med rumpen først (og bagefter overkroppen). Var det ok, kunne man komme op med lige ryg. Måske strække benene, når man skal op.

Push ups er fede, men hårde :-)

Foto lånt af: Healthcareservices


Ingen kommentarer:

Send en kommentar