mandag den 5. august 2013

1200x summer edition # 1

Første gang med Anna Bogdanovas summerudgave af 1200x.

Det foregik i Fælledparken og alt var i dag på bare fødder.

Der var en hel del nye og timen gik med at teste folks kroppe og bevægelser, så Anna kunne lave et stærkt program til os.

Fodøvelser, øjenøvelser, walkouts, forskellige kravleversioner (i den sidste blev min koordinering udfordret - og det var ikke engang spiderman..), plankeversioner m.m.

Sidste del var en lille finisher, hvor der var et par runder med 15 sek. arbejde og noget hvile med mountain climbers og høje knæløft.

Foto lånt af: Menshealth


Det var ikke særligt meget. Det var kun få runder. Alligevel fik jeg pulsen op og blev presset på konditionen. Anna til mig ved mountain climbers: "Hurtigere. Hurtigere! Hurtigere!"

Så selvom jeg havde prøvet stort set alle øvelserne før, så skal jeg nok lære noget og blive udfordret i denne måned. Især koordinering, rotationer, kondition og bevægelse i flere planer. Sikkert også nogle eksplosive øvelser :-)

2 kommentarer:

  1. Spændende, spændende. Hvor mange var I på holdet? Og hvilke kropsvægtøvelser lavede I idag? Eller det var måske mere intro og individuel screening?

    SvarSlet
  2. Vi var ca. 10-12 stykker. Man kan sige at alle øvelserne var en slags test af kroppen og intro til holdet og at det hele var kropsvægtsøvelser af en art.

    F.eks. lavede vi planke (push up versionen) hvor vi stod foran en lille trappe (forhævning i træningslegepladsen). Så skulle vi sætte hænderne op på trappen og ned igen. Hele tiden med lige hofter og halebenet trukket ind. Op og ned.

    SvarSlet