søndag den 15. juli 2012

Evas gulerodsboller





"Ca 6 stk
Sæt ovnen på 175 grader (varmluft)

2 små gulerødder
2 håndfulde mandler
2 spsk chiafrø
2 spsk hørfrø
2 æg
1/2 tsk salt
1 spsk smeltet smør (jeg brugte olie)
Evt. 2 tsk fennikelfrø (mortet)

Bland alle ingredienserne i en foodprocessor og kør indtil det hænger godt sammen, det bliver ikke som en alm. dej, men en våd masse. 
Læg 5-6 klatter på en bagerist med papir på og bag i ovnen i ca 18-20 minutter. Efter 15 minutter vend dem om så du sikrer gennembagning. Disse boller er stadig en smule fugtige inden i pga. gulerødderne, men dont worry, de er færdige."


Jeg har ingen foodprocessor, så jeg rev gulerødderne og hakkede mandlerne fint - i min fine minihakker - og for en sikkerheds skyld gav jeg det hele en tur med stavblenderen. 
Konsistensen var fin, men smagen var måske lidt flad. Det må jeg lige arbejde på næste gang. De var meget nemme at lave. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar