torsdag den 27. oktober 2011

Crossfit # 109

For tiden har jeg en uegentlig fridag i mit mødeskema. Det tog mig lidt tid, men nu er det blevet fast rutine, at jeg træner om formiddagen på disse fridage. Også selvom det er tirsdag og der er mobilitet om eftermiddagen. Også selvom det er onsdag og der er kettlebell om eftermiddagen/aftenen.

1) Der er som regel max. 10 personer på holdet > tid til at blive rettet ordentligt
2) Jeg får trænet på den "rigtige" side af kl. 12 - uden at skulle stå tidligt op

De sidste formiddagstræninger har budt på en eller anden form for tunge løft (push jerk, pendlay row, back squat), hvilket også gjorde sig gældende i dag:

Opvarmning
400 m løb
led
øve OHS

WOD
Nancy: 5 runder af:
- 400 m løb
- 15 OHS

OHS med træpind er ok. Power snatch med træpind er ok.
OHS med 15 kg vægtstang er lige akkurat ok, sålænge jeg ikke skal lave for mange (over 15). Power snatch med 15 kg vægtstang er hårdt og jeg har svært ved at få stangen op.
Så til WOD'en blev jeg anbefalet at bruge øvestangen og tage et par skiver på.

I første runde havde jeg 10 kg på.
I de andre runder havde jeg 5 kg på.

Vi skulle nemlig have vægt på, som vi kunne power snatche op, og efter 1. runde kunne jeg godt mærke, at jeg var nødt til at pille noget vægt af for at kunne det.
Jeg kan ikke huske, hvad øvestangen vejer, men ca. 5-7 kg tror jeg.

Mine OHS blev rost, omend jeg godt måtte lave dem lidt hurtigere, da min balance var fin. "Hurtig op og ned. Ikke hvile på toppen." Jeg er blevet bedre til at huske at samle skulderbladene.




Løb var ufedt som altid og jeg fik sidestik og ville ro efter 3. runde, men: "Du har sidestik, fordi du ikke er vant til at løbe. Det skal løbes væk. Afsted." Så jeg løb.

Al det løberi fuckede min hjerne lidt op, så jeg kan faktisk ikke huske, om jeg nåede 4 eller 5 runder. Men det er nok mest realistisk med 4 runder.. på de maksimale 20 minutter, der var afsat til WOD'en.. hmm.

3 kommentarer:

  1. Haha de lyder altså totalt naziagtige de instruktører!!

    SvarSlet
  2. Jeg elsker Thors kommentarer til dig, Ditte. Var det ikke også ham, der spurgte, om du havde været forbi bageren, da du kom tilbage fra en 400 meter løbetur..lidt senere end resten af holdet? :D

    SvarSlet
  3. Rie: Thor pakker ikke tingene ind. Men han er samtidig nok min favorittræner, fordi han er knalddygtig til at spotte, rette - og presse dig, når han kan se, at du kan tåle det. Jeg har ham ret tit, og han kender mig efterhånden godt.
    I går havde jeg lige mere lyst til at ro.. hehe.. Men man skal jo øve sine svagheder.

    Modspil: Åh jo. Det var det da.. hehe.

    SvarSlet